CERITA CUCU vs NENEK - JENAKA (4)

Monday, May 18, 2015

Assalamualaikum & salam sejahtera.





Cucu: hai nek..tengah buat ape tu..?


Nenek: cari daun palas ni haa..


Cucu: untuk apa daun palas nek..?


Nenek: untuk buat ketupat..

Cucu: ketupat untuk apa nek..?


Nenek: untuk makan nanti..


Cucu: ohh...Sekarang nenek buat apa..?

Nenek: cari daun palas..

Cucu: untuk apa ah..??

Nenek: mau buat ketupat, dah cakap tadi kan..

Cucu: ketupat tu untuk apa nek..?

Nenek: untuk makan la..Takkan untuk melastik pulak..

Cucu: ohh gitu..

Nenek: dah laa pegi main sane..jangan kacau nenek..


Cucu: kenapa..?

Nenek : sebab nenek sibuk..

Cucu: sibuk buat apa..??

Nenek: cari daun palas laa, kan da cakap tadi..

Cucu: daun palas untuk..??

Nenek: untuk buat KETUPAT, KETUPAT, KETUPAT..!!!

Cucu: nenek cakap dengan sape tu..?

Nenek: dengan kau la..!!

Cucu: nape menjerit..? saya dekat jew pon.


Nenek: sebab kau tak pandai faham-faham..Tak pakai mata untuk tengok orang tengah buat kerja...


Cucu: buat keja apa..??

Nenek: arrrrrghhhhhhhh!!!
CARI DAUN PALAS laa bodoh..!!!

Cucu : untuk ape..??

Nenek : bodoh nyee cucu aku nih.. Untuk makan..!!!

Cucu : ada beras kat rumah , nape nenek nak makan daun palas pulak..?


Nenek : cucu ku yang paling kiut , pandai n hensem... Sebelum aku dapat strok baik kau biar aku buat keje cari daun palas..jangan kacau taw..!!!

Cucu : yang betul-betul nye ni nenek nak cari daun palas kew atau cari strok..? Strok tu ape..? Dia hijau jugak macam daun palas..?


Nenek : adoi banggang nye tanak paham..!!!

Cucu: tanak..? saya cucu laa nek bukan anak nenek.. nenek stress kew nek..??


Nenek : yew aku stress..!! aku sakit kepala..!! aku mau gila..! Aku stress, stress, stress...!!

Cucu : kalo cari daun palas boleh stress , nape nenek masih juga mau cari..?


Nenek : CUKUP !!! JANGAN TANYA LAGI..!!! BAGUS KAU BALIK RUMAH SEKARANG..!!!!

Cucu : haa ok la .. Nenek tanak ikut balik..??

Nenek : tidak..! aku ada kerja..!!

Cucu : kerja apa..?

Nenek : cari daun palas..


Cucu : untuk ape daun palas ah..??


Nenek: arrgghhh..!!! Tidak..!! Tidak..!!!! Tidak..!!!!!!!!

*Terus nenek dia lari laju-laju, tak tengok belakang pun.. Kalau korang ternampak orang tua masih lari-lari, jangan cakap pasal daun palas ahh..


Sensitif tu.. hehe..


Jangan serius... hanya untuk suka-suka.

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe