TITIPAN CINTA (27)

Wednesday, December 25, 2013


Haruskah kau tahu jika aku mencintaimu?

KU RASA TIDAK!


Kerana cinta itu tak boleh terungkap agar boleh terlihat.. .
Ia hanya boleh dirasa dalam hati. . .
Bukan aku tak berani mengurai,
Tapi aku takut salah dalam menempatkannya. . .
Kerana apa yang menurutku baik, belum tentu baik menurut-Nya. . .
Aku ingin yang terbaik untuk Robb ku. . .

Sebenarnya. . .
Acuhku bukan berarti mengabaikanmu. . .
Diamku bukan berarti tak mengingatmu. . .
Kerana aku pun insan biasa.

Ada perasaan. . .
Ada keinginan. . .
Ada harapan. . .
Namun aku merasa diri belum pantas untuk itu. . .
Biar rasa ini tercipta,
Kusimpan di sudut hati. . .
Hanya Allah saja yang tahu,
Ku terbangkan sayap angan ke angkasa disertai tadahan tangan,
Agar nafsu tak menyeretku inginkan cinta,
akan ku cari namamu di sepertiga malamku. . .
Aku harap kaulah yang tertulis di Lauhul Mahfudz untukku. . .
Jikapun bukan. . .
Aku percaya takdir-Nya adalah yang Terbaik.

kutitipkan CINTA ini padaNya
kerana HATI ini milikNya





Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai. Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri.

Subhanallah.

Dikala cinta menyapa..

Dunia begitu indah berwarna..

Bunga-bunga di hati bersemi..

Harum mewangi bagaikan kasturi..

Walaupun cinta tak berwujud…

Namun ia menguasai hidup..



Tatkala hati tersentuh cinta…

Walaupun cinta itu tak berwarna nyata…

Tetapi ia membekas biru di kalbu …

Wahai Sang Maha Pencipta cinta…

Indahnya cinta adalah kurniaanMu..



Ajari kami hamba-hambaMu rasa bersyukur atas segala kurniaMu..

Ajari kami bahasa cintaMu yang ikhlas…

Ajari kami memaknai cintaMu yang damai dan penuh kasih agar bersemi di sepanjang musim tanpa pupus..

Ya Allah, Teguhkanlah hati kami untuk mencintaiMu dan mencintai Rasul-Mu di atas segala cinta…

Ya Allah kurniakanlah kepada kami cinta hanya mengharapkan redhaMu

*Semoga bermanfaat*

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe